Foto:

Ondernemersverhaal van Wilma Broeseliske uit Delft heeft een plek in nieuw boek Ondernemers zijn net mensen

In het nieuwe boek Ondernemers zijn net mensen dat nu verkrijgbaar is staan de verhalen van vijftig kleurrijke en inspirerende ondernemers. Auteur Cor de Graag laat vijf ondernemers uit Delft en omgeving aan het woord die vertellen over hun weg naar succes. Wilma Broeseliske uit Delft is directeur en eigenaar van Faith in Company en heeft een inspirerende reis als ondernemer achter de rug. Het boek levert een uniek kijkje achter de schermen van ondernemend Nederland. De auteur wil ondernemers inspireren en niet-ondernemers enthousiasmeren om de stap naar het ondernemerschap te zetten. 

Mooie ondernemersverhalen uit Delft en omgeving

Wilma Broeseliske was van jongs af aan al zeer ondernemend, nieuwsgierig en leergierig. Als je één afstudeerscriptie moest maken, maakte Wilma er twee. Voor zij de sprong waagde naar het zelfstandig ondernemen, heeft ze eerst in het onderwijs gewerkt een aantal functies vervuld bij de Rabobank. In haar optiek kun je ook in loondienst ondernemend zijn. Hoewel ze diep van binnen de ondernemende mensen aan de deur hoorde kloppen, durfde ze in eerste instantie gewoonweg de sprong niet te maken. In 2011 heeft ze dan toch besloten de stap naar het ondernemerschap te wagen. Inmiddels is ze nu al bijna tien jaar in business met haar bedrijf Faith in Company. “Ondernemen betekent denken in mogelijkheden, maar ook dat je over een bepaalde angst heen moet kunnen stappen, want sommige dingen zijn gewoon spannend, “ aldus Wilma.

De andere Delftenaren die een hoofdstuk hebben weten te veroveren in het nieuwe boek zijn Patty Knoops, oprichter stichting Kijk Haar!, Miriam Notten, managing consultant La Red, Tineke Rensen, oprichter en CEO Powerfull Business Academy en Caroline Schoenmakers, mede-eigenaar Salesrecruiters.

Gat in de markt

 Het boek maakt duidelijk dat het niet nodig is om te wachten tot je ‘het gat in de markt’ hebt gevonden. Mensen die als kansloos werden gezien maken duidelijk dat je nooit op moet geven. Zij hebben hun eigen pad gekozen, wat heeft geleid tot het succes dat zij vanuit een ogenschijnlijk uitzichtloze situatie hadden gevisualiseerd. Zowel ondernemers als ondernemende mensen die de navelstreng van loondienst nog niet hebben doorgeknipt, kunnen leren van de vijftig persoonlijke verhalen.

Na 6 weken is er al 75% van de eerste druk van Ondernemers zijn net mensen verkocht. “Dat het boek een succes is vind ik natuurlijk erg gaaf! Maar dat er ook serieuze kruisbestuiving tussen de ondernemers in het boek ontstaat vind ik van ongekende waarde”, aldus de Graag.

Meer berichten