Foto:

Delft middelpunt Haags UIT-Festival!

Met 'Plein Delfts Goud' was de stad Delft dé blikvanger van het UIT-Festival in buurstad Den Haag. De glazen container met de grote gouden ballonnen trok afgelopen zondag ongeveer 1.500 belangstellenden.

Delft - Op 'Plein Delfts Goud' presenteerden acht culturele Delftse partners het nieuwe culturele seizoen in de Prinsenstad. De in het oog springende promotiestand bestond onder andere uit een glazen, doorzichtige container waar – in het kader van het themajaar 'Delft & de Gouden Eeuw' – gouden ballonnen vrolijk heen en weer werden geblazen.

De bezoekers die het juiste aantal wisten te raden, maken kans op een compleet verzorgd dagje Delft of op een van de andere leuke Delftse prijzen. Maar liefst 875 bezoekers hebben een gokje gewaagd. Een regelrecht succesnummer! In de loop van deze week wordt de uitslag bekend gemaakt.

Ook Bas Vollebregt, wethouder van Economie, Cultuur, Grondzaken en vastgoed, was enthousiast en prees de samenwerking en het resultaat.

De Delftse partners die dit gezamenlijk hebben gerealiseerd, zijn: Delft Marketing, Royal Delft, Vermeer Centrum Delft, Heinen/Paauw, Museum Prinsenhof Delft, Science Centre Delft, Theater de Veste en De Burgemeesters.

Meer berichten